ZAŁOŻENIA
OGÓLNE:
Ocenie
podlegają:
- Wiadomości
- Umiejętności
- Aktywność, zaangażowanie, systematyczność
- Możliwości ucznia
WARUNKI DO
SPEŁNIENIA PRZEZ UCZNIA:
- Uczeń posiada zeszyt, w którym systematycznie dokonuje zapisów, podręcznik i dodatkowe pomoce (zeszyt ćwiczeń, długopis piszący, ołówek, linijka)
- Uczeń odrabia zadania domowe ustne i pisemne,
- Uczeń czyta w domu wskazane wcześniej teksty utworów literackich,
- Uczeń stara się pracować na lekcjach, wykonując polecenia nauczyciela lub pracując w grupie.
- Uczeń powtarza przyswajaną wiedzę, czego efektem jest zaliczanie poszczególnych sprawdzianów, testów, prac pisemnych.
OCENIANIE
WIADOMOŚCI UMIEJĘTNOŚCI ODBYWA SIĘ:
w formie ustnej:
- odpowiedzi ustne
- czytanie
- recytowanie wierszy
w formie
pisemnej:
- sprawdziany zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem
- kartkówki
- krótkie sprawdziany z trzech ostatnich lekcji mogą być niezapowiedziane
- test diagnostyczny pod koniec semestru
Uczniowie,
którzy nie piszą sprawdzianów, np. po chorobie lub z innych uzasadnionych
przyczyn, zobowiązani
są do uzupełnienia ich w terminie do 2 tygodni, po uzgodnieniu z nauczycielem
inne oceny:
- prowadzenie zeszytu
- ocena z zadań domowych
- aktywność podczas lekcji, konkursów, występów artystycznych
- zadania dodatkowe
Uczeń ma
prawo poprawić ocenę dla siebie niekorzystną po uzgodnieniu tego z
nauczycielem.
Uczeń ma
prawo dwa razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć za wyjątkiem zapowiedzianego
sprawdzianu lub testu.
Uczeń ma
obowiązek uzupełnienia notatek (także zadań domowych) za czas swojej
nieobecności jak najszybciej po powrocie do szkoły (w uzasadnionych przypadkach
nauczyciel m a prawo zwolnić go z tego obowiązku lub określić, które partie
notatek mogą być pominięte).
Uczeń (tylko
na początku lekcji) może zgłosić bez żadnych konsekwencji nieprzygotowanie do zajęć – dwa razy w
semestrze
Nie dotyczy
to wypowiedzi pisemnych (zapowiadanych wcześniej), długoterminowych prac
domowych oraz recytacji, prezentacji/referatów, lekcji powtórzeniowych).
Braki zadań
domowych odnotowywane są w dzienniku lekcyjnym - brak
zadania to ocena niedostateczna. Braki należy
uzupełnić.
Ocena
końcoworoczna (semestralna) wystawiana jest na podstawie ocen cząstkowych.
Oceny
cząstkowe nie są równoważne. Ocena semestralna czy końcoworoczna nie jest liczona jako
średnia arytmetyczna ocen cząstkowych.
Do zeszytów
przedmiotowych wpisywane są oceny z przedmiotu, które zobowiązani są podpisywać
Rodzice.
Na koniec semestru/roku nie przewiduje się
zaliczania materiału.
KRYTERIA
OCEN:
stopień
niedostateczny -ndst otrzymuje
uczeń, który:
- na poziomie swoich możliwości nie opanował wiadomości i umiejętności określonych w podstawie programowej przedmiotu nauczania,a braki w wiadomościach i umiejętnościach pomimo wsparcia ze strony nauczyciela uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy i umiejętności z tego przedmiotu
- nie wykonuje zadań o niewielkim, elementarnym stopniu trudności, nie wykazuje aktywności i chęci współpracy z nauczycielem w celu uzupełnienia braków
stopień
dopuszczający -dop - otrzymuje
uczeń, który:
- wykonuje zadania o niewielkim stopniu trudności
- opanowane
treści wykazują braki w wiadomościach i umiejętnościach
w zakresie podstawowym, braki te na poziomie swoich możliwości i przy wsparciu nauczyciela uczeń może usunąć
stopień
dostateczny -dst - otrzymuje
uczeń, który:
- opanował podstawowe treści programowe
- wykonuje zadania o średnim stopniu trudności na poziomie swoich możliwości
- stara się pracować na lekcji, wykonuje polecenia nauczyciela
stopień
dobry -db - otrzymuje
uczeń , który:
- opanował treści i umiejętności istotne w strukturze przedmiotu na poziomie podstawowym
- pracuje na lekcjach, wykonuje polecenia nauczyciela
- powtarza swoją wiedzę czego efektem jest zaliczanie poszczególnych sprawdzianów
stopień
bardzo dobry-bdb - otrzymuje
uczeń, który:
- opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w zakresie podstawowym i ponadpodstawowym
- uczeń aktywnie pracuje na lekcjach indywidualnie lub w grupie
- bierze udział w konkursach, występach artystycznych, przygotowywaniu prac dodatkowych
stopień
celujący -cel - otrzymuje
uczeń, który:
- posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program przedmiotu w danej klasie,
- biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami w rozwiązywaniu
- zadań teoretycznych lub praktycznych, rozwiązuje zadania wykraczające poza program danej klasy
- samodzielnie przygotowuje pomoce według wskazań nauczyciela i potrafi je zaprezentować podczas lekcji
- wykonuje prace dodatkowe
- odnosi
sukcesy w konkursach przedmiotowych
/opracowała M.Kucia/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz